در پی رویداد معرفی محصولات شرکت شیائومی، روز گذشته نسخه‌ی بروز شده‌ی لپتاپ‌های سری RedmiBook شیائومی با پردازنده 12 هسته‌ای i5-12500H معرفی شد. این لپتاپ با صفحه نمایش 15 اینچی و با وضوح 3.2K و نرخ نوسازی 90 هرتز و حذاکثر روشنایی 400 نیت روانه بازار خواهد شد. ردمی‌بوک پرو جدید از لحاظ ظاهری طراحی مشابه به مک‌بوک‌های اپل دارد و جنس بدنه لپتاپ از جنس آلیاژ آلومینیومی میباشد که در برابر سایش و لک و جای دست مقاوم بوده و اثری نمیگذارد.

از ویژگی‌های داخلی لپتاپ 1.8 کیلوگرمی شیائومی میتوان به وجود حسگر اثرانگشت ادغام داده شده در داخل دکمه پاور ، ترک‌پد لمسی بزرگ ، وب‌کم با رزولوشن 720p ، جک 3.5 میلی‌متری هدفون یا میکروفون به همراه دو بلندگو و پشتیبانی از صدای DTS اشاره کرد. در کنار پنل نمایشگر خود، قابی به ضخامت 4.3 میلی‌متر و نسبت صفحه نمایش به بدنی 89 درصدی در اختیار دارد که به پردازنده i5-12500h اینتل مجهز است و پیکربندی LPDDR5 و PCIe آن شامل 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌شود. 

در بخش اتصالات به شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، پورت‌های USB-A و USB-C و همچنین HDMI مجهز می‌باشد. همچنین با توجه به مشخصات اعلام شده  نسخه جدید ردمی بوک پرو 15 قادر به اجرای گیم یا برنامه‌های نسبتاً سنگین طراحی نیز خواهد بود.

این لپتاپ با سیستم‌عامل ویندوز 11 و ظرفیت باتری 72 وات که در حدود یک ساعت میتواند با 130 وات توان شارژ کامل را انجام دهد، با قیمت 700 دلار به بازار عرضه شده است. همچنین به دلیل ظرفیت بالای باتری ،با یکبار شارژ شدن توان پخش ویدیو تا 12 ساعت و شارژدهی بسیار طولانی‌تری را بدون انجام فعالیت‌های ویدیویی ارائه دهد.