طبق اطلاعات جدیدی که در دسترس قرار گرفته است ، ویندوز 11 تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) در دسترس عموم مردم قرار میگیرد. این ویندوز ویژگی‌های بینظیری همراه خود به مردم عرضه می‌کند.

طراحی

طراحی این ویندوز ، برخلاف انتظارات بینظیر است. مایکروسافت برای اینکه پیش زمینه‌ای در ذهن عموم شکل دهد ، تصمیم دارد که سایتی را طراحی کند که توسط آن مصرف کنندگان بتوانند ویندوز 11 را داخل گوگل کروم تست کنند.

در این طراحی ، قابلیت جا به جایی بین نرم افزارها ساده‌تر شده است و آخرین نرم‌افزارهایی که استفاده کرده‌اید نمایش داده می‌شود از این رو MULTITASKING ساده‌تر می‌شود. همچنین قسمت ویندوز که برنامه‌هارا نشان می‌دهد از کنج صفحه به پایین صفحه انتقال پیدا می‌کند.

سرعت

در گیمینگ ، ویندوز 11 از پتانسیل سیستم شما استفاده می‌کند و قدرت سیستم شما را در گیمینگ افزایش می‌دهد. همچنین برای سیستم‌هایی که از Auto HDR و DirectStorage و DirectX12 Ultimate میتواند یک نکته‌ی مثبت باشد.

قابلیت‌ها

جذاب‌ترین قابلیت ویندوز 11 ، اضافه شدن نرم افزار Microsoft Store است. این نرم افزار به خودی خود ، ویژگی‎‌های فراوانی دارد. Microsoft Store همانند APPLE Store و Google Play عمل می‌کند و تمام کاربرها می‌توانند نرم افزار مورد نظر خود را از این فروشگاه دانلود کنند.

ویندوز 11 به کاربران اجازه‌ی اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی را می‌دهد که به نظر می‌رسد از داخل Microsoft Store  قابل دانلود باشند. قابلیت نصب نرم‌افزار اندرویدی ، تحولی در عرصه‌ی کامپیوتر ایجاد می‌کند.

مایکروسافت به برنامه‌نویسان پیشنهاد داده است که نرم افزارهایی را که کد نویسی می‌کنند را در Microsoft Store قرار دهند تا هم فرصتی به برنامه‌نویسان برای دیده شدن داده باشد و هم فروشگاه خود را پر بار تر کند.

نصب رایگان ویندوز 11

کاربرانی که ویندوز 10 را خریداری کرده‌اند یا بر روی سیستم خود ویندوز اورجینال دارند میتوانند در تاریخ 13 مهر ، این ویندوز را رایگان دریافت و نصب کنند. این ارتقای ویندوز میتواند همانند یک آپدیت ساده نصب شود که هنگام عرضه شدن به صورت Notification به شما نمایش داده می‌شود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11

پردازنده
2 هسته64-bit  با فرکانس 1GHz
رم
4 گیگابایت
حافظه
64 گیگابایت
کارت گرافیک
سازگار با DirectX 12
صفحه نمایش
حداقل 9 اینج با کیفیت 720p


طبق اطلاعات مایکروسافت ، ویندوز 10 تا 14 اکتبر 2025 پشتیبانی می‌شود تا اگر کاربری قصد ارتقای ویندوز خود را نداشت یا سیستم مورد نیاز را دارا نبود ، نیازی به قطع اینترنت نداشته باشد. البته که شاهد آپدیت جدیدی برای ویندوز 11 نخواهیم بود.