گرافیک‌های جدید Intel Alchemist ، اولین گرافیک‌های اینتلی مناسب گیمینگ هستند. پس از منتشر شدن خبر تولید اولین لپ‌تاپ اینتل و اولین گرافیک گیمینگ اینتل ، به نظر میرسدکه این کمپانی به دنبال توسعه‌ی محصولات خود باشد.

کارت گرافیک سری Intel Alchemist ، اواخر امسال منتشر می‌شود که برای لپ تاپ است و با گرافیک‌های سری GEFORCE RTX و RADEON RX هم رده است. این گرافیک ، رقابت بین AMD و NVIDIA را پیچیده‌تر میکند و سبب کاهش قیمت گرافیک گیمینگ می‌شود که بهترین بازتاب این خبر است.

اینتل در دنیای گرفیک ، تازه وارد نیست زیرا که در پردازنده‌های خود از کارت گرافیک استفاده کرده است. برای Intel Alchemist از بدنه‌ی سیلیکونی و معماری جدید Xe-HPG استفاده شده است که شباهت زیادی با گرافیک‌های قبلی خود دارد.

اینتل Alchemist یک گرافیک نیست بلکه یک سری از گرافیک است و در سال‌های آینده هم ، گرافیک‌های جدیدتری از این سری تولید می‌شود. این سری از گرافیک از هسته‌های XE استفاده میکنند که تا به حال دیده نشده‌اند. اینتل قصد دارد که از این هسته‌ها برای انواع کارهای هوش مصنوعی استفاده کند.

گرافیکی که در حال ساخت است ، 16 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 به همراه باس 256-bit دارد که تقریبا با RTX 3070 و AMD RX 6800 برابری میکند. البته RX 6800 حافظه‌ی کشی دارد که هرگز پر نمی‌شود.

اینکه اینتل اعلام کرده است هدفش گرافیکی معادل RTX 3070 است ، عاقلانه است اما این گرافیک ، سومین گرافیک NVIDIA است که سال 2020 منتشر شده است و برای کمپانی بزرگی مانند اینتل ، هدف بزرگی نیست.

از مشخصاتی که توسط اینتل منتشر شده است ، میتوان نتیجه گرفت که این گرافیک مناسب رندرینگ ، گیمینگ ، توصعه‌ی هوش مصنوعی و سایر امور گرافیکی است. تنها نکته‌ای که بیان نشده ، قیمت این کارت گرافیک است. اگر این قیمت معادل سایر گرافیک‌های هم رده‌ی Alchemist باشد ، اینتل هیچ ویژگی برتری نسبت به رقبای خود نخواهد داشت ، اما اگر کمتر از قیمت رقبای خود باشد (که احتمالا همینطور است) ، شاهد یک کاهش قیمت در عرصه‌ی گرافیک خواهیم بود که خبری بزرگ برای گیمرها و ادیتورها است.