حتی اگر یک مانیتور 24 اینچی را به تنهایی داشته و استفاده کنید، وقتی چندین صفحه را روی دسکتاپ خود باز کرده‌اید، ممکن است کلافه و دچار سردرگمی شوید. وقتی هم به سمت لپ‌تاپ بروید ، این شرایط بسیار سخت تر خواهد شد. خوشبختانه به اندازه کافی افزودن یک مانیتور دیگر به تنظیمات سیستم‌تان آسان خواهد بود که خواستار این باشید به تهیه کردن آن فکر کنید.

بسیاری از کاربران کامپیوتر شخصی ، هنگام خرید سیستم خود به داشتن همزمان دو یا چند مانیتور فکر می‌کنند. بدین منظور بدیهی است که شما نیز به فکرتان نرسیده باشد و نخواهید خودتان را حداقل چند قدم به جلو بیندازید. اکثر کسانی که از طریق کامپیوتر ترید می‌کنند و یا برنامه نویسانی که نیاز به exract نهایی برنامه خود و داشتن همزمان کد های آن دارند، از این قابلیت استفاده می‌کنند.

هر کامپیوتر و لپ‌تاپی از قابلیت های گرافیکی برای اجرای نمایشگرهای دوگانه برخوردار است. مانیتور هایی که در دسترس عموم قرار دارند اغلب از درگاه های VGA ، HDMI ، DVI و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند. بدین منظور شما امکان این را خواهید داشت تا با استفاده از یک کدام از درگاه ها، دو مانیتور خود را به یکدیگر وصل کنید. هرچند کیفیت و رزولوشنی که در پایان کار به شما خواهد داد، متفاوت است اما عموما اغلب از DVI یا VGA بهره‌مند خواهند بود. در میان درگاه، HDMI برترین توان خروجی را به شما خواهد داد.

حال برای اینکه بتوانید مانیتور هایتان را به یکدیگر متصل کنید، نیاز است مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول : کابل‌های مانیتور را وصل کنید.

به سادگی و طبق گفته‌های بالا، مانیتور دوم را به یک پریز برق وصل کرده و سپس کابل ویدیوئی آن را به یکی از درگاه های موجود در دیگر مانیتور خود متصل کنید. در این قسمت نیاز اصل دو مانیتور تان یک نوع درگاه را پشتیبانی کنند.

مرحله دوم : نحوه مدیریت دو نمایشگر خود را در ویندوز تعیین کنید.

با کلیک راست کردن در دسکتاپ خود، گزینه Display Setting را انتخاب کرده و وارد شوید.

در بخش وارد شده می‌توانید ترتیب نمایشگر ها را مشخص کنید. همچنین گزینه‌ی Multiple Displays به شما این امکان را می‌دهد که نحوه‌ی عملکرد این دو صفحه را نسبت به یکدیگر کنترل کنید. انتخاب هر یک از نمایشگر ها باعث می‌شود که با توجه به خواسته‌ی خودتان، آن چیزی را که میخواهید در دسترس خود قرار بگذارید را نمایش دهد. یا با یکدیگر، یا جدا از هم.

مرحله سوم : انتخاب اولویت بندی مانیتور

با تعیین کردن یکی از صفحات به عنوان نمایشگر اصلی، میتوانید با استفاده از موس خود صفحه‌ی اصلی‌تان را درگ کرده تا به صورت دلخواه چپ یا راست بودن آن را به ویندوز اعلام نمایید.

پس از انجام مراحل گفته شده ، اکنون میتوانید از دو مانیتور به صورت همزمان استفاده فرمایید.