الترابوک XPS 13 Plus از طراحی جدیتری بهره میبرد. در این طراحی ، برخی از کلید‌ها ، تاچ شده‌اند. البته لمسی بودنشان مورد پسند برخی افراد نمیباشد. در این لپ‌تاپ ، فاصله‌ی کلیدهای کیبورد نیز به حداقل رسیده است و تا جای ممکن بزرگ‌تر شده‌اند.

لپ‌تاپ XPS 13 Plus از پردازنده‌ی جدید نسل 12 سری P استفاده میکند که از کم مصرف‌ترین پردازنده‌های تاریخ است. رم این دستگاه نیز LPDDR5 است به همین دلیل در آینده‌ای نزدیک در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد. کیفیت صفحه‌یXPS 13 Plus  نیز از Full HD تا 4K متغیر که مشابه نسل قبل خود میباشد.

تفاوت XPS 13 Plus با XPS 13

بزرگترین تغییرات XPS 13 Plus نسبت به XPS 13 علاوه بر پردازنده ، افزودن تعداد اسپیکرها و دوربین جدید است. XPS 13 دارای 2 اسپیکر استریو است در حالی که XPS 13 Plus این تعداد را به 4 عدد رسانده است و کیفیت صدا را تا حد زیادی افزایش داده است. تعداد دوربین‌های این لپ‌تاپ نیز به 2 عدد افزایش یافته است که یکی از آنها قابلیت تشخیص چهره برای نرم‌افزار جدید Windows Hello را دارد. البته که وزن این لپ‌تاپ حدودا 100 گرم نسبت به XPS 13 افزایش یافته است.

تاچ‌پد XPS 13 Plus از لپ‌تاپ حذف شده است. یعنی تاچ‌پدی روی آن قرار نگرفته است و HP این تاچ پد را به گونه‌ای طراحی کرده است که درون لپ‌تاپ قرار گرفته است و کاربر میتواند با لمس قسمت پایین کیبورد ، از تاچ پد مخفی استفاده کند.

در حال حاضر XPS 13 Plus در دسترس مردم قرار نگرفته است و قیمت دقیقی از آن منتشر نشده است و انتظار میرد که قیمت آن از نسل قبل آن که 1100$ است کمی افزایش پیدا کند.