اگر با لپ‌تاپ‌های سرفیس آشنا باشید ، حتما نام سری Surface Pro را شنیده‌اید. سری Surface Pro همانند تبلتی است که قابلیت نصب کیبورد را دارد. ایسوس نیز از سال پیش لپ‌تاپ گیمینگ فلیپ ROG X13 Flow را ساخت که قابلیت چرخش 360 را داشت و سبک بود. امسال ایسوس فراتر رفت و اولین تبلت گیمینگ دنیا را ساخت که قابلیت نصب کیبورد را دارد. ROG Z13 Flow این لپ‌تاپ جدید است که قابلیت جداسازی کیبورد را دارد و همانند Surface Pro است.

سری ROG Flow علاوه بر اینکه ابعاد کوچک 13 اینچی دارد ، قابلیت نصب  نسل دوازدهم پردازنده‌ی Core i9 سری H برای و رم جدید LPDDR5 آن مهیا شده است. گرافیک این لپ‌تاپ حداکثر RTX 3050 Ti است که برای تمام گیم‌های روز کافی است.البته طبق اطلاعاتی که ایسوس منتشر کرد ، این لپ‌تاپ بدون کارت گرافیک نیز به فروش میرسد.

کیفیت و ریفرش ریت نمایشگر ROG Z13 Flow ، بسته به کانفیگی که انتخاب میکنید تغییر میکند. نسخه‌ی Core i5 و Core i7 هر دو از صفحه‌ی FHD با ریفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنند اما نسخه‌ی Core i9 صفحه‌ی 4K با ریفرش ریت 60 هرتزی دارد. هر 3 نسخه قابلیت پشتیبانی از قلم Stylus دارند.

تبلت ROG Z13 Flow در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد و جایزه‌ی نوآوری به آن تعلق گرفت. وزن فوق‌العاده سبک 1.18 کیلوگرمی این لپ‌تاپ یکی از دلایل برنده شدن در این نمایشگاه بود. این لپ‌تاپ در سایت ایسوس قرار گرفته است.