شاید هنگام کار با رایانه خود به این مشکل برخورده باشید که بخواهید از یک تصویر داخل دسکتاپ خود عکس و یا فیلم بگیرید و نتیجه‌اش دلنشین نباشد و یا از روش‌های قدیمی استفاده میکنید که قابلیت‌هایش کارایی خاصی ندارد. برنامه‌های متعددی برای رکورد و اسکرین‌شات گرفتن در ویندوز وجود دارد که برخی مزیت‌های بیشتری دارند؛ به همین دلیل به سراغ کامل ترین ادیتور ویندوز یعنی Snagit در ادامه مطلب خواهیم رفت.

بسیاری از سیستم‌ها به صورت پیش‌فرض قابلیت این را به کاربر نمی‌دهند که بتوانند با استفاده از برنامه‌های موجود در سیستم‌عامل، از صفحه نمایش خود تصویربرداری و یا فیلم‌برداری کنند. به همین منظور نیاز به برنامه‌های جایگزین دارید تا بتوانید به صورت پیشرفته این قابلیت را در دسترس داشته باشید. 

برای مثال، اسکرین شات گرفتن از یک صفحه به صورت کامل، تقریبا غیرممکن است؛ ولی به‌شرطی که نخواهید از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید و برای تصویربرداری از تمام صفحه، از ابزار paint استفاده کنید. اما Snagit این قابلیت را به شما میدهد که با استفاده از هوش مصنوعی خود صفحه دستگاهتان را به صورت خودکار اسکرول کرده و از تمام صفحه اسکرین‌شات بگیرد. به همین منظور قصد داریم آموزش استفاده از این قابلیت Snagit را در اختیار شما بگذاریم.

قدم اول : اگر تاکنون موفق به دریافت برنامه نشده‌‎اید ، میتوانید از طریق لینک زیر به صفحه دانلود دسترسی پیدا کنید:

دانلود بروزترین نسخه‌ی Snagit برای ویندوز

قدم دوم : پس از دانلود فایل آن را استخراج کرده و نصب کنید.

قدم سوم : پس از نصب کردن، برنامه باز شده و با چنین صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید. 

All in One : تقریبا تمامی قابلیت های خود را در اختیارتان می‌گذارد که به هر شکلی که مدنظرتان هست برای ادیت کردن به کار ببرید.

Image : مانند اسکرین‌شات ویندوز عمل کرده و فقط از صفحه‌ی دسکتاپ تصویربرداری می‌کند.

Video : اگر محصل هستید و یا داخل وبینار آنلاین هستید و یا حتی میخواهید آموزش استفاده از برنامه‌ای را در جایی بارگزاری کنید، با استفاده از این گزینه میتوانید از صفحه‌ی دسکتاپ خود فیلم‌برداری کنید.

حال اگر میخواهید از یک صفحه به طور کامل تصویربرداری کنید، کافیست با استفاده از گزینه All in One به هر سمتی که مد نظرتان میباشد با استفاده از فلش‌های زردی که روی صفحه‌تان می‌آید این عمل را انجام دهید و نتیجه‌ای مانند تصویر پایین به دست بیاورید.