تمام سیستم‌عامل ها پس از مدتی کار کردن به حالت Sleep می‌روند تا از مصرف برق جلوگیری کنند و این می‌تواند برای مصرف کننده آزار دهنده باشد. در ادامه‌ی این مطلب بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانیم از Sleep شدن سیستم جلوگیری کنید.

ویژگی Sleep و مشابه آن Hibernate در ویندوز، یکی از ویژگی‌های مفید این سیستم عامل است که از استهلاک سخت‌افزار و مصرف بیهوده‌ی انرژی الکتریکی جلوگیری می‌کند. اگر سیستم به حال خود رها شود و بیکار باقی بماند، ویندوز پس از مدتی آن را خاموش می‌کند ولیکن خاموش معمولی نیست بلکه به صورت Sleep است. در این صورت هر زمان که سیستم را روشن کنید، نرم‌افزارها مثل قبل باز و آماده‌ی استفاده هستند و نیازی به بوت شدن مجدد ویندوز نیست.

چگونه Sleep ویندوز را غیرفعال کنیم؟

اگر سیستم عاملتان ویندوز 10 است ، منوی استارت را باز کنید و وارد Settings شوید. روی System و سپس گزینه‌ی Power and Sleep  در سمت چپ کلیک کنید. به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Sleep برسید.

در این بخش گزینه‌ی Never را برای When plugged in, PC goes to sleep after انتخاب کنید که به معنی هرگز است و سیستم شما هیچگاه به حالت اسلیپ نخواهد رفت. می‌توان به جای Never گزینه‌ی ۳ تا ۴۵ دقیقه و حتی ۱ ساعت را انتخاب کرد که مدت زمان خوبی برای روشن باقی ماندن سیستم است و از طرفی محافظه ‌کارانه‌تر است.