در حال حاظر ، 2 ماه از زمان لانچ ویندوز 11 گذشته است و طی این روزها ، اخبار جدیدتری در دسترس ما قرار گرفته است. این اخبار شامل کرک‌های جدید ویندوز 11 با قابلیت نصب بر روی سیستم‌های قدیمی ، شکایت‌های جدید مردم به دلیل TASKBAR جدید و رفع اشکال مایکروسافت میباشد که در ادامه‌ی این مقاله به آن میپردازیم. همچنین جهت اطلاعات بیشتر از ویندوز 11 میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

کرک ویندوز 11

از زمان لانچ‌ ویندوز 11 ، هرروز کرک‌های جدیدتری یافت می‌شود. بهترین خبر خوب برای صاحبان سیستم‌های قدیمی و جدید ، 2 کرک جدید ویندوز 11 است که قابل خریداری میباشند. یکی برای سیستم‌های قدیمی با TPM کمتر از 2 و دیگری برای سیستم‌های جدید با TPM 2 یا بالاتر. این کرک‌ها ، توسط شرکت‌های مختلف قابل خریداری میباشند.

ویندوزی که TPM 2 یا بالاتر نیاز دارد ، دارای یک سیستم امنیتی است که به عنوان قوی‌ترین سیستم امنیتی در انواع ویندوزها محسوب می‌شود به همین دلیل این کرک ، مناسب‌تر است. کرک دوم که TPM نیاز ندارد ، حاوی این سیستم امنیتی نمیباشد. معمولا پردازنده‌های نسل 7 و بالاتر از این قابلیت برخوردارند.

شکایت‌های جدید مردم به دلیل TASKBAR جدید

برای تسک بار ویندوز 11 که در وسط صفحه قرار گرفته است ، هزاران شکایت ثبت شده است. این شکایات به دلیل قابلیت‌های کم این تسک بار از جمله نشان ندادن تمامی نرم‌افزارها است. مایکروسافت هم برای رفع این مشکل ، یک آپدیت جدید برای ویندوز 11 به نام 22509 را منتشر کرد. در این آپدیت قابلیت افزایش تعداد نرم‌افزارهای تسک بار و جابه‌جایی آن به گوشه‌ی صفحه برای کاربران به وجود آمده است.


در حال حاضر 9 درصد مردم کل دنیا ویندوز خود را به ویندوز 11 ارتقا داده‌اند. جالب است که بدانید تعداد کمی از این سیستم‌ها برای شرکت یا اداره بوده است و این ارتقا بیشتر در سیستم‌های شخصی صورت گرفته. دلیل عدم اعتماد شرکت‌ها ، صبر برای رفع تمام مشکل‌ها و ایجاد نرم‌افزارهای اداری در ویندوز 11 است.