وجود تحریم‎‌ها باعث شده که دسترسی کاربران IOS به گوشی همراه و یا سایر دیوایس‌هایی که دارند دشوار تر شود. به همین منظور روش هایی را در دسترس قرار دادند که بتوانید به هرنحوی که شده از حداقل امکانات آن بهره‌مند شوید. ساخت اپل آیدی یکی از آنهاست که در این چند وقت اخیر بسیار بحث‌برانگیز و پردردسر شده و به دلیل عدم اعتماد داشتن کاربر به مکان هایی که به صورت کارتی آن را به فروش می‌گذارند ، باعث شده که ناخواسته نیازمند به ساخت آن شود.

در این مقاله به شما نحوه‌ی ساخت اپل آیدی بدون نیاز به شماره همراه را آموزش خواهیم داد.

قدم اول : ابتدا برنامه آی‌تونز را نصب کرده و وارد قسمت Account شوید و گزینه Sign In را انتخاب کنید

قدم دوم : در پنجره ی باز شده در قسمت پایین گزینه Create New Apple ID را بزنید

قدم سوم : پس از وارد کردن ایمیل به عنوان یوزرنیم اپل‌آیدی و پسورد به عنوان پسورد اپل‌آیدی‌تان ، با کلیک تایید Terms & Conditions از قسمت پایین Continue را بزنید. البته یک نکته‌ای را توجه داشته باشید که در بخش Country/Region هر کشوری را که انتخاب کنید می‌بایست در ادامه از آدرس و کد های همان کشور برای فرایند ساخت اپل‌آیدی استفاده کنید. همچنین هنگام خرید کردن از اپ‌استور ، هر کشوری که انتخاب شود، واحد پول همان کشور در نظر گرفته می‌شود. پس بنا به استفاده‌تان ، به دلیل تحریم بودن ایران، سایر کشور هارا انتخاب کنید.

قدم چهارم : پس از رد شدن از اولین مرحله، وارد بخش اطلاعات شخصی می‌شوید. در این بخش می‌بایست با دقت گزینه ها را پر کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. در بخش سوالات امنیتی نیز همین حساسیت باید خرج شود تا وقتی رمز عبور خود و یا یوزرنیم‌تان را فراموش کردید بتوانید از طریق آن اپل‌آیدی خود را ریکاوری کنید.

بعد از پر کردن اطلاعات جهت ادامه فرایند گزینه Continue را کلیک کنید.

قدم پنجم : در این مرحله میبایست از طریق سایت هایی مانند fake address generator یک آدرس جعلی را وارد کرده تا در آینده دچار مشکل نشوید. میتوانید در بخش نام و نام خانوادگی از اسم حقیقی خود استفاده نمایید. همچنین در بخش Payment Method اگر دارای کردیت کارت Credit Card نیستید با کلیک بر روی گزینه None از وارد کردن اطلاعات اجتناب نمایید.

قدم ششم : در قسمت بعدی یک ایمیل حاوی تایید اهراز هویت‌تان برای شما ارسال میشود که میبایست پس از باز کردن آن، کد فرستاده شده را در بخش Verify Your Apple ID وارد نمایید.

با تایید اهراز هویت‌تان ، مراحل با موفقیت انجام شده و اکنون دارای اپل‌آیدی جدید با مشخصات خودتان خواهید بود

توجه : هنگام دانلود برنامه itunes ، از نسخه‌های12.10.10.2و یا 12.10.5.12 استفاده نمایید ؛ چون در سایر نسخه‌های موجود امکان ساخت اپل‌آیدی بدون نیاز به شماره همراه وجود ندارد.