گرافیک GeForce RTX3090 در حال حاضربهترین و گران‌ترین گرافیک دنیا است ولی هنگام تست بازی Amazon's NewWorld مشکلی به وجود آمد و بسیاری از این گرافیک ها خراب شدند و خسارت زیادی وارد کردند.


صاحبان GeForce RTX 3090 پس از تعداد زیادی از گزارشات کاربران مدعی شدند که این گیم گرافیک ها را نابود می‌کند یا سبب کاهش عمرشان می‌شود. دلیلش این است که Amazon's New World از محدود کننده‌ی فریم استفاده نمی‌کرد و این Frame Rate بالا علت اصلی خرابی این گرافیک‌ها شد. البته تنها RTX3090 هنگام اجرای بازی دچار این مشکل نشد ، بلکه گرافیک‌های Radeon و سایر گرافیک‌ Ampere (سری RTX) دچار این مشکل بودند.

شرکت Amazon Games پس از فهمیدن این مشکل ، از محدود کننده‌ی فریم استفاده کرد و مشکل خراب شدن گرافیک ها برطرف شد و NVIDIA گرافیک‌های خراب شده را با گرافیک‌های جدید جایگزین کرد و به تحلیل دقیق‌تر علت خرابی پرداخت.

در ابتدا همه تصور می‌کردند که علت پاسخگو نبودن این گرافیک‌ها ، خراب‌شدن فن آنها است اما شرکت EVGA (مسئولین گرافیک‌های سری RTX) بعد از بررسی 24 گرافیک اعلام کرد که مشکل اصلی این گرافیک‌ها لحیم کاری ضعیف است.

شرکت EVGA ادعا کرد که این مشکل لحیم کاری RTX 3090 تنها در گرافیک‌هایی که در مرحله‌ی اول تولید در سال 2020 بودند ، دیده شده است. همچنین این کارخانه گفت که کمتر از 1 درصد گرافیک‌هایی که فروخته شده بودند ، به همچین مشکلی برخوردند. EVGA عدد دقیقی فاش نکرد که سبب می‌شود مردم به این آمار منتشرشده شک کنند.