اگر به دنبال لپ‌تاپ استوک یا نو برای خرید می‌گردید ، باید در نظر داشته باشید که مهم‌ترین پارامتر ، عملکردی است که از لپ‌تاپ انتظار دارید. به عنوان مثال ، برای کارهای سبک دانش‌آموزی یک پردازنده‌ی Celeron یا Core i3 کافی است. همچنین برای اموری مانند فیلم تماشا کردن ، کاربر نیازی به پردازنده‌ی قدرتمند ندارد.

لپ‌تاپ‌های استوک کمی قدیمی‌تر از لپ‌تاپ‌های آکبند هستند به همین دلیل هنگام انتخاب قطعات به توجه کنید که سیستمی قدرتمندتر انتخاب کنید. برای مثال یک پردازنده‌ی نسل 11 تفاوت زیادی با پردازنده‌ی نسل 7 دارد و قدرتمندترین پردازنده‌های نسل 8 به سختی با پردازنده‌ی نسل 11 برابری میکند.

به این نکته توجه کنید که نرم‌افزارهای شما به 2 دسته تقسیم می‌شوند:

1) نرم‌افزارهای پردازشی که نیازمند یک پردازنده‌ی قدرتمند هستند. تعداد نرم‌افزارهایی که تنها به قدرت پردازنده وابسته هستند ، محدود است و معمولا نرم‌افزارهای مهندسی مانند MATLAB عضو این دسته هستند.

2) نرم‌افزارهای گرافیکی که به یک گرافیک قدرتمند نیاز دارند. این دسته از برنامه‌ها ، بسیار گسترده‌اند و از فوتوشاپ و Premier گرفته تا لومیون همگی نیازمند یک گرافیک قدرتمند هستند. تمام گیم‌ها نیز به یک کارت گرافیک جهت روان‌تر اجرا شدن نیاز دارند.

البته که هیچ نرم‌افزاری نیست که به هیچ یک از این دو قطعه نیاز نداشته باشد تمام نرم‌افزارها به این دو قطعه و رم نیازمندند. به یک قطعه بیشتر و به یک قطعه کمتر.

ظاهر

مهم‌ترین تفاوت یک لپ‌تاپ استوک با لپ‌تاپ آکبند ، ظاهر آن است. به همین دلیل از فروشگاه مورد نظر درخواست کنید تا عکس و فیلم لپ‌تاپ را برای شما بفرستد. مطمئن‌ترین روش برای اطمینان از ظاهر لپ‌تاپ مورد نظر ، خرید حضوری است.

تست

پس از خرید لپ‌تاپ استوک ، تمام قطعات را تست کنید. معمولا رم و پردازنده و هارد وگرافیک با Burning Test تست می‌شوند. البته نرم‌افزارهای دیگری نیز برای تست وجود دارند. سایر قطعات باید جداگانه تست شوند. وبکم و بلندگو را میتوان در نرم‌افزارهای صوتی تصویری ویندوز تست کرد. دکمه‌های کیبورد نیز یکی از مشخصه‌های مهم است که تمام آنها باید بدون مشکل کار کنند. برای تست کیبورد و تاچ پد می‌توانید از KeyboardTester استفاده کنید. عملکرد پورت‌ها و اتصالاتی مانند وای‌فای نیز حائز اهمیت است. در صورتی که در تصویر نقطه‌های رنگی مشاهده کنید یعنی لپ‌تاپ پیکسل سوخته دارد که در قیمت بسیار مؤثر است.

فروشگاه ما تمام قطعات را از قبل تست کرده است و یک بار دیگر در حضور مشتری تست می‌کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی اصلی سایت ما مراجعه کنید.