چیا ، یک ارز دیجیتال است که امسال ساخته شده است. این ارز دیجیتال با blockchain فضا و زمان کار میکند. یعنی برای استخراج آن حافظه و زمان مهم هستند. به گفته‌ی سازندگان این ارز دیجیتال ، چیا ماین نمی‌شود بلکه جمع آوری می‌شود. دلیل این جمله ، راحت بودن استخراج چیا و مصرف کم انرژی ، هنگام ماین آن است.

ماینینگ چیا ، برخلاف بیت کوین نیازی به پردازنده و گرافیک قدرتمند ندارد زیرا که از هارد HDD و SSD به جای HASHING استفاده می‌کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ماین این ارز دیجیتال ، پردازنده‌ای با فرکانس 1.5GHz ، رم 2G و هارد یک ترابایت SSD یا HDD است. در صورت داشتن سیستم مورد نیاز ، شما میتوانید نرم افزار CHIA blockchain را دانلود و نصب کنید. سپس یک والت برای خود ایجاد کنید و با کلیک کردن روی گزینه‌ی Create Plot ماینینگ خود را آغاز کنید.

بهترین قطعات برای ماین چیا:

پردازنده و گرافیک

هر پردازنده‌ی 4 هسته‌ای میتواند برای ماین چیا مناسب باشد ؛ مانند پردازنده‌های Core i3 , Core i5 , Core i7 یا پردازنده‌ی AMD با بنچ مارکی برابر این پردازنده‌ها. همچنین میتوانید پردازنده‌ای گرافیک‌دار تهیه کنید تا نیازی به خرید گرافیک نداشته باشید.

رم

همانطور که گفته شد ، حداقل رم مورد نیاز ، رم 2G میباشد اما رم پیشنهادی ، 4G DDR4 یا 8G DDR3 است. حافظه‌ی رم بیشتر از این ، هنگام ماین بیهوده است و تاثیری در سرعت ماین ندارد.

حافظه

مهم‌ترین سخت افزار برای ماین چیا ، حافظه است. این حافظه هم میتواند SSD باشد و هم HDD ولی بهترین ترکیب ، استفاده از SSD برای افزایش سرعت پردازش گرافیک و هارد HDD برای ذخیره‌‌سازی گراف است. حداقل فضای مورد نیاز 300 گیگابایت است که با توجه به تعداد گراف‌های مورد نظر افزایش میابد.

دلیل محبوبیت ماینینگ چیا ، عدم نیاز به سیستم قدرتمند است. اگر قصد ماین دارید ، میتوانید یک ماینر خریداری کنید تا با هزینه‌ی کمتر ، هش ریت بالاتری داشته باشید اما اگر قصد دارید با سیستم سخصی خود ماین کنید ، چیا یکی از بهترین گزینه‌ها است.