کلمه‌ی CES مخفف کلمه‌ی Consumer Electronics Show است که به معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی میباشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه ، رونمایی از فناوری‌های جدید در زمینه‌ی تکنولوژی است. CES اوایل هر سال میلادی در ژانویه (معادل اواسط دی ماه) برگزار می‌شود. محل برگزاری CES در لاس وگاس در آمریکا است.

سی‌ای‌اس برای شرکت‌هایی ساخته شده است که قصد دارند با رونمایی از فناوری‌های جدید خود بیشتر دیده شوند. این نمایشگاه هر سال برگزار می‌شود و عموم مردم اجازه‌ی بازدید را نداند. تنها افرادی که مجوز دارند میتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

نمایشگاه CES معمولا بیشتر از 3500 شرکت کننده دارد که از کشور‌های مختلف جمع می‌شوند و شامل تولید کنندگان ، طرّاحان و ... میباشد. این نمایشگاه حدودا 250 جلسه دارد. CES یکی از بهترین نمایشگاه‌ها است که تولیدکنندگان را تشویق میکند و سبب پیشرفت تکنولوژی می‌شود.

نمایشگاه CES 2022 از تاریخ 5 ژانویه (15 دی) شروع می‌شود و تا 8 ژانویه (18 دی) دارد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ محصولات خود را نگه داشتند تا در این نمایشگاه از محصولات خود رونمایی کنند. سال قبل به دلیل کرونا تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها در آن حضور داشتند اما امسال صحبتی از عدم حضور نشده است.