حدودا 4 ماه پیش خبر ساخت لپ‌تاپ‌های Asus OLED منتشر شد و Vivobook Pro 16X یکی از این لپ‌تاپ‌ها بود. Vivobook یکی از محبوب‌ترین سری‌های لپ‌تاپ ایسوس است و این لپ‌تاپ جدید ، علاوه بر وزن پایینی که دارد ، از یک پردازنده‌ی قدرتمند استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ Vivobook Pro 16X ، پردازنده‌ی نسل 11 سری H دارد و این حق انتخاب به کاربر داده می‌شود تا بین پردازنده‌های Core i5-11300H و Core i7-11370H و همچنین پردازنده‌های Ryzen انتخاب کند. از آنجایی که این لپ‌تاپ الترابوک است و وزن سبک 1.95 کیلوگرمی دارد ، گرافیک بیشتر از RTX 3050 نمی‌توان بر روی آن قرار داد. البته که وجود چنین گرافیکی بر روی یک الترابوک به خودی خود تحسین برانگیز است. 

لپ‌تاپ Vivobook Pro 16X یک صفحه‌ی 16 اینچی با کیفیت 4K و پنل فوق‌العاده OLED دارد. این لپ‌تاپ تصویری فوق‌العاده در اختیار مخاطب خود قرار میدهد اگرچه سیستم صوتی آن مورد پسند مخاطبان قرار نگرفته است.

 تمام بدنه‌ی این لپ‌تاپ از آلومینیوم ساخته شده است و قطر این لپ‌تاپ حدودا 1.89 سانتی‌متر است به همین دلیل در دسته‌ی نوت‌بوک‌ها قرار می‌گیرد. کیبورد Vivobook Pro 16X یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های کاربران است زیرا نه تنها با رنگ بندی متفاوت بر روان کاربران تاثیر گذاشته است ، بلکه با خمیده ساختن گوشه‌ی کلید‌های کیبورد حس بهتری را به مخاطب القا می‌کند.

در یک نگاه کوتاه ، میتوانیم متوجه ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ ، یعنی حسگر اثر انگشت ، 4 پورت USB ، یک پورت HDMI و وبکم آن بشویم. گفته شده است که وبکم این دستگاه کیفیت HD دارد . Vivobook Pro 16X به قیمت 1700$ فروخته می‌شود و یکی از رقبای لپ‌تاپ‌های الترابوک محسوب می‌شود.