لپتاپ Chromebook 11a یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های تاریخ است که توسط کارخانه‌ی HP تولید شده است. سری Chromebook به عنوان یک لپ‌تاپ دانش‌آموزی معروف است و بین سایر کاربران محبوبیت بالایی ندارد. 

پردازندهMediaTek MT8183
رم4GB LPDDR4
کارت گرافیکMediaTek Integrated
صفحه نمایش11.6 inch HD   IPS
هارد32GB


هنگامی که صحبت از Chromebook می‌شود ، نباید انتظار داشت که لپ‌تاپ قطعات قدرتمندی داشته باشند. کروم‌بوک‌ها قطعاتی دارند که مناسب وب گردی باشد. شرکت‌های دیگری مانند Dell و Lenovo نیز Chromebook تولید میکنند اما معروف‌ترین کروم‌بوک‌ها برای HP است.

کروم بوک 11a در 2 نسخه‌ی مختلف فروخته می‌شود. نسخه‌ی 299 دلاری که صفحه‌ی تاچ دارد و نسخه‌ی 260 دلاری که ویژگی خاصی ندارد. البته که به دلیل تاچ پد ضعیف این محصول ، کاربران از نسخه‌ی 299 دلاری استقبال بیشتری کرده‌اند.

لپ‌تاپ Chromebook 11a از 4 گیگابایت رم 2400 استفاده میکند که تنها قطعه‌ی قابل قبول 11a است.حافظه‌ی این کروم‌بوک 32G eMMC است به همین دلیل Chrome OS تنها سیستم عامل مناسب این لپ‌تاپ است.

از ویژگی‌های Chromebook 11a وزن فوق‌العاده سبک 1.08 کیلوگرمی ، طراحی زیبا و قدرتمند بودن تاچ صفحه است. همچنین HP یک راه را برای افزایش حافظه‌ی Chromebook 11a قرار داده است که اسفاده از SD card در این لپ‌تاپ است.

صفحه‌ی Chromebook 11a رزولوشن 1366 در 768 دارد و جزو معدود لپ‌تاپ‌هایی است که همراه با صفحه‌ی HD ، پنل IPS دارد. بزرگ‌ترین مشکل Chromebook 11a تاچ پد آن است که همه‌ی کابران از آن انتقاد کرده اند. تاچ پد آن به راحتی حرکت انگشت را تشخیص نمیدهد و جنس خوبی ندارد.

لپ‌تاپ Chromebook 11a یک لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ی دانش‌آموزی است که با آن میتوان کارهای دانش‌آموزی را انجام داد و با توجه به قیمت پایین و قطعات ضعیف ، نباید از آن بیشتر انتظار داشت.