لپ‌تاپ استوک Surface Pro 5 ، از نسل پنجم سری لپ‌تاپ‌های سرفیس است که سال 2017 تولید شد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌ها شناخته شد.

مزایا

معایب

کیفیت صفحه‌ای فوق‌العاده
پورت‌های کم
طراحی منحصر به فرد و محبوب

باتری قدرتمند

سخت افزار

سرفیس پرو 5 از پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل استفاده می‌کند و سری Core i5 و Core i7 بر روی آن قرار می‌گیرد. متاسفانه رم و هارد این دستگاه بر مادربرد چسبانده شده است و قابل ارتقا نیست. همانند سایر لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو ، برای حفظ جثه‌ی کوچک و وزن کم ، از گرافیک مجزایی در این لپ‌تاپ ایتفاده نشده است.

طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Surface Pro 5 ، همانند نسل قبلی خود یعنی Surface Pro 4 است و تغییری نکرده است. البته به دلیلی محبوبیت این طراحی ، ظاهر Surface Pro 8 هم همانند این لپ‌تاپ است. سرفیس پرو 5 بدنه‌ای آلومینیومی دارد و همانند یک تبلت است که از کیبورد جدا می‌شود و تمام قطعات آن داخل نمایشگر قرار دارند. وزن این لپ‌تاپ بدون کیبورد حدودا 786 گرم و با کیبورد 1092 گرم است. لپ‌تاپ استوک Surface Pro 5 رقبای زیادی ندارد و تنها رقیب این لپ‌تاپ Dell Latitude 12 5285 است که ظرافت این لپ‌تاپ را ندارد.

نمایشگر

صفحه نمایش Surface Pro 5 نقطه‌ی قوت آن است زیرا با صفحه‌ی کوچک 12.3 اینچی لمسی ، کیفیت 2K دارد که تعداد 267 پیکسل در هر اینچ را در اختیار کاربر میگذارد. نسبت ابعاد تصویر این لپ تاپ 2:3 است و روشنایی صفحه‌ی  آن به 401 Nits میرسد. بازه‌ی 16.7 میلیون رنگ با پوشش 99 درصدی sRGB از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر است که مناسب طراحان حرفه‌ای ساخته شده است.

کیبورد

لپ‌تاپ استوک Surface Pro 5 یک کیبورد با قابلیت جدا شدن دارد که با کیبورد‌ دیگر لپ‌تاپ‌ها متفاوت است. از آنجایی که تمام قطعات در قسمت نمایشگر سرفیس پرو 5 نصب شده‌اند ، کیبورد آن وزن کمی دارد. این کیبورد نرم است و تجربه‌ای متفاوت را به کاربر منتقل میکند و مجهز به نور پس زمینه میباشد.

سیستم صوتی

اسپیکر این لپ‌تاپ ، Dolby Audio Premium است که در 2 طرف چپ و راست لپ‌تاپ قرار دارند و دارای قابلیت پخش موسیقی و صدا می‌باشند. ضبط صدای میکروفون Surface Pro 5 فوق‌العاده است است و در مکان مناسب ، بسیار واضح است.