لپ تاپ استوک Surface Pro 3 سومین نسخه از لپ‌تاپ‌های هیبریدی مایکروسافت است که ویژگی مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده است و بسیار کامل‌تر شده است.

سخت افزار

لپ تاپ استوک Surface Pro 3 ، نسبت به نسل قبلی خود تغییرات زیادی داشته است. این دستگاه از پردازنده‌ی نسل چهارم Core i5 , Core i3 و Core i7 اینتل استفاده می‌کند. Surface Pro 3 از اولین لپ‌تاپ‌هایی بود که از SSD NVME استفاده کرد. هارد تراشه‌ای این لپ‌تاپ تبلتشو قابل تعویض و ارتقا است. رم این لپ تاپ 8 گیگابایت است و قابل افزایش نیست. کارت گرافیک به کار رفته در Surface Pro 3 جهت کاهش وزن آن از نوع اینتلی است.

طراحی

طراحی Surface Pro 3 بسیار مدرن است و از لپ‌تاپ‌های امروزی متمایز است. مایکروسافت تمام قطعات این لپ‌تاپ را درون تبلت قرار داده است و کیبورد آن را به صورت جدا به فروش می‌رساند. بدنه‌ی Surface Pro 3 از آلومینیوم ساخته شده است. برخلاف لپ‌تاپ‌های معمولی که از یک لولا برای نگه داشتن صفحه استفاده می‌کنند ، Surface Pro 3 یک پایه‌ی فلزی دارد که نمایشگر به آن تکیه می‌کند.

پردازنده ، گرمای زیادی تولید می‌کند که به راحتی از درون لپ‌تاپ خارج نمی‌شود. مایکروسافت و اینتل با همکاری یکدیگر سیستمی برای این لپ‌تاپ راه اندازی کردند تا این گرما بدون ایجاد آلودگی صوتی با فن‌های باریک از لپتاپ خارج شوند.

نمایشگر

صفحه نمایش Surface Pro 3 نقطه‌ی قوت آن است زیرا با صفحه‌ی کوچک 12.3 اینچی لمسی ، کیفیت 2K دارد که تعداد 216 پیکسل در هر اینچ را در اختیار کاربر میگذارد. نسبت ابعاد تصویر این لپ تاپ 2:3 است که سبب می‌شود کاربر بتواند از Surface Pro 3 همانند یک تبلت به صورت عمودی استفاده کند.

این نمایشگر قلم مخصوص به خود را دارد که Stylus Pen نام دارد. این قلم قابلیت‌های بینظیری دارد.

کیبورد و تاچ‌پد

کیبورد Surface Pro 3 ، همانند سایر لپ‌تاپ‌های سری پرو ، جداگانه فروخته می‌شود. کلیدهای این کیبورد به یکدیگر نزدیک هستند به همین دلیل خطا در تایپ با آن افزایش می‌یابد. این کیبورد قابلیت جدا شدن دارد و در صورت نیاز به صورت زاویه‌دار نیز قابل استفاده است.

لپ‌تاپ‌های لمسی نیازی به تاچ‌پد ندارند. با این حال Surface Pro 3 دارای یک تاچ پد کوچک با دقتی فوق‌العده است.

اتصالات

سرفیس پرو 3 دارای اتصالات زیر می‌باشد:

  • یک پورت USB3
  • پورت Mini Display
  • جک صدا