لپ‌تاپ استوک Surface Book 1 یکی از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت است که از محبوبیت بالایی بین لپ‌تاپ‌های استوک برخوردار است. سری Book بین لپ‌تاپ‌های سرفیس ، قدرتمنترین به شمار می‌رود. سرفیس بوک ، وزن کم ، نمایشگری بینظیر و سخت افزاری قدرتمند را یک جا دارد.

مزایا
معایب
صفحه نمایشی با کیفیتپورت‌های کم
طراحی منحصر به فرد

پرتابل

سخت‌افزار

سرفیس بوک از پردازنده‌های نسل ششم اینتلی Core i5 6300 و Core i7 6600 استفاده می‌کند. رم این دستگاه حداکثر 16 گیگابایت است و به مادربرد چسبانده شده است و قابل تعویض نیست. هارد SSD سرفیس بوک قابل تعویض و ارتقا است اما هرگز آسان نیست زیرا نمایشگر را باید از لپ‌تاپ جدا کرد تا بتوان به هارد آن دسترسی پیدا کرد. همچنین کارت گرافیک این دستگاه 1 الی 2 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مدل GTX دارد و این گرافیک از تکنولوژی GDDR5 استفاده می‌کند. این کارت گرافیک و باتری در کیبورد لپ‌تاپ قرار دارند و در صورتی که نیاز به گرافیک مجزا یا شارژ باتری دارید ، باید سرفیس بوک را کیبورد متصل کنید.

طراحی

ظاهر لپ‌تاپ استوک سرفیس بوک ، بسیار شیک و ساده است. تمام بدنه‌ی این دستگاه از آلیاژ منیزیم ساخته شده است و مات است به همین دلیل اثر انگشتی بر روی بدنه‌ی آن باقی نمیماند. لولای این دستگام بسیار محکم است. به طوری که لپ تاپ استوک Surface Book محکم‌ترین لولا را بین رقبای خود دارد. البته این لولا سبب می‌شود که لپ‌تاپ کاملا بسته نشود و کمی ضخیم‌تر به نظر برسد.

Surface Book قابلیت چرخش 360 درجه ندارد و تنها 130 درجه باز می‌شود اما قابلیت جدا شدن از کیبورد را دارد و در صورت نیاز می‌توانید صفحه را مجددا برعکس نصب کنید تا همانند یک لپ‌تاپ فیلیپ عمل کند.

نمایشگر

سرفیس بوک ، نمایشگری فوق‌العاده دارد به طوری که این نمایشگر رزولوشن 3000x2000 یا همان کیفیت 4K دارد و لمسی است. همانطور که از رزولوشن مشخص است ، سرفیس بوک ابعاد 3:2 دارد. این رزلوشن بالا در یک صفحه‌ی 13.5 اینچی سبب می‌شود در هر اینچ 267 پیکسل قرار بگیرد که در کمتر نمایشگری این عدد دیده می‌شود. کنتراست این دستگاه 1:1700 است که حتی از Apple MacBook Pro Retina 13 نیز بیشتر می‌باشد. فضای رنگی این لپ‌تاپ 96 درصد استاندارد sRGB است که برای گرافیست‌ها بسیار حائز اهمیت است.


کیبورد و تاچ‌پد

لپ‌تاپ‌های لمسی احتیاج چندانی به کیبورد و ناچ‌پد روان ندارند با این حال سرفیس بوک کیبوردی خاص دارد که همانند لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک است. کیبورد این لپ‌تاپ جزیره‌ای است و صدایی ایجاد نمی‌کند تا مزاحم کاربرهای دیگر نشود.

تاچ‌پد سرفیس بوک مساحت زیادی دارد و و قابلیت چند لمسی پشتیبانی میکند. سرعت و دقت این تاچ‌پد فوق‌العاده است.

سیستم صوتی

بر روی شکاف باریک روی قاب لپ‌تاپ ، 2 اسپیکر استریو قرار گرفته‌اند. صدای این لپ‌تاپ فاقد بیس است و مناسب یک لپ‌تاپ تبلت‌شو می‌باشد. لپ تاپ استوک Surface Book حداکثر صدا را بدون هیچ خراشی تولید می‌کند.

اتصالات

لپ تاپ استوک Surface Book 1 دارای 2 پورت USB3 ، یک پورت Mini Display و یک SD Card ریدر می‌باشد.