لپ‌تاپ استوک ZBook 15 G3 ، نسخه‌ی 15 اینچی ZBook G3 است و سال 2014 تولید و عرضه شده است. البته به دلیل قدرت بالایی که دارد ، هنوز یکی از بهترین لپ‌تاپ‌‌ها محسوب می‌شود. سری ZBook به صنعتی بودن و بدنه‌ی مستحکم و عمر بالا معروف است.

سری استوک ZBook G3 طراحی جدیدتری نسبت به نسل خود دارد و 500 گرم از وزن آن کاسته شده است. با این حال در بدنه‌ی آن از منیزیم و آلومینیوم استفاده شده است. مقاومت این دستگاه بینظیر است به طوری که هیچ نقطه‌ای از آن را نمیتوان پیچ و تاب داد و لولای آن به قدری مستحکم است که از تکان خوردن صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند. بدنه‌ی ZBook 15 G3 ، هم اندازه‌ی رقبای خود یعنی ThinkPad P50 و Precision 7510 مقاوم است.

بررسی مشخصات فیزیکی

زدبوک G3 از انواع پردازنده‌های نسل ششم سری HQ استفاده می‌کند و بنچ مارک این پردازنده‌ها ماکسیمم 7000 دارند. از ویژگی‌های دیگر این ورک‌استیشن ، 4 اسلات رمی است که بر روی آن قرار دارد و قابلیت ارتقای رم آن به 64G DDR4 را فراهم می‌سازد. ورک‌استیشن بدون کارت گرافیک بی معنا است به همین دلیل این دستگاه با کارت گرافیک‌های متنوع Quadro و FirePro به فروش می‌رسد.

ظاهر

اچ‌پی از لبه‌های گرد در این لپ‌تاپ استفاده کرده است تا لپ‌تاپ خود را کمی باریک‌تر جلوه دهد و با استفاده از رنگ خاکستری ، کمی ظاهر این لپ‌تاپ را بهتر کرده است. تنها نقطه‌ای که در این لپ‌تاپ اثر انگشت جذب می‌کند ، لوگوی HP است که وسط درب دستگاه قرار دارد. قاب صفحه نمایش لپ‌تاپ استوک G3 از پلاستیک مات فشرده ساخته شده است.

نمایشگر

لپ تاپ استوک ZBook 15 G3 از نمایشگری با رزولوشن Full HD (1920x1080) استفاده میکند. تراکم پیکسلی نمایشگر مات این لپ‌تاپ به 141 پیکسل در اینچ می‌رسد و پنل IPS آن سبب وضوح بیشتر رنگ‌ها در نمایشگر می‌شود. روشنایی 290 Nits این دستگاه نیز در مقایسه با سایر دستگاه‌های نسل 6 فوق‌العاده است.

کیبورد

کیبورد زدبوک استوک G3 دارای نام‌لاک میباشد و شباعت زیادی با کیبورد ZBook 15 G2 و HP Folio 1040 G3 دارد. به دلیل وجود کیبورد کامل در این لپتاپ استوک 15 اینچی ، کلیدهای کیبورد آن اندازه‌ی بزرگی ندارد. تاچ‌پد ZBook ، ساده است و این سادگی سبب محبوبیت بین کاربران شده است. کلیدهای این تاچ‌پد صدایی ایجاد نمی‌کنند و لذت استفاده از آن را دو چندان می‌کنند.

سیستم صوتی

لپ‌تاپ استوک ZBook 15 G3 یک جفت اسپیکر در زیر خود دارد. این سیستم صوتی تا 85 دسیبل حجم صدا دارد. Bang & Olufsen سازنده‌ی اسپیکر این دستگاه است که قابلیت‌های زیادی نظیر اکولایزر را به کاربر میدهد.