لپ تاپ استوک 1040 G3 از سری Folio است که توسط اچ پی ساخته شده است. این سری ، از سبک ترین سری‌های لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

سخت افزار

لپ تاپ استوک HP Folio 1040 G3 از پردازنده‌ی Core i5-i7 نسل ششم اینتلی استفاده می‌کند. تنها تفاوت دو پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 که در این لپ‌تاپ استفاده می‌شود ، اختلاف بین فرکانس آنها است. 2 اسلات رم بر روی این دستگاه قرار گرفته است که قابلیت ارتقا‌ی رم این دستگاه را به دو رم 16 گیگابایتی فراهم می‌سازد. جهت کم نگه داشتن وزن این لپ‌تاپ ، از گرافیک مجزایی در آن استفاده نشده است.

طراحی

لپ تاپ استوک HP UltraBook Folio 1040 G3 ، همانند نسل قبلی خود یعنی G2 از ظرافت بالایی بهره میبرد و ضخامت آن حدودا 1.58 سانتی‌متر که کم‌ترین ضخامت بین لپ‌تاپ‌های نسل 6 است. بدنه‌ی این دستگاه قلزی است و رنگ نقره‌ای دارد و اثر انگشتی روی آن به جا نمی‌ماند. قاب نمایشگر و کیبورد Folio 1040 G3 مات هستند که سبب زیبایی بیشتر این لپ‌تاپ می‌شود.

نمایشگر

لپ تاپ استوک HP UltraBook Folio 1040 G3 یک نمایشگر 14 اینچی با کیفیت Full HD یا 2K دارد و دارای پنل‌های IPS یا TN میباشد. تراکم پیکسلی نمایشگر این لپ‌تاپ بستگی به رزولوشن صفحه‌اش دارد و به 210 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. روشنایی صفحه‌ی این لپ‌تاپ برابر 316 Nits است که از لپ‌تاپ‌های نسل‌های بعد نیز بیشتر است.

کیبورد

کلیدهای کیبورد G3 ، برخلاف G2 کمی بزرگ‌تر ساخته شده‌اند تا تجربه‌ی بهتری را به کاربر منتقل کنند. کیبورد این لپ‌تاپ همانند کیبورد  ZBook 15 G3 ، نرم است با این تفاوت که این لپ‌تاپ NumPad ندارد. تنها مشکل کیبورد 1040 G3 ، کلیدهای جهت‌دار کوچک آن است. تاچ‌پد قابلیت لمس چند انگشتی را دارد که از طریق آن میتوان فعالیت‌هایی مانند زوم کردن را انجام داد. البته تاچ‌پد G3 ظرافت خیلی بالایی ندارد و در مقابل حرکات ظریف ، بی‌دقت است.

سیستم صوتی

Folio 1040 G3 دارای دو اسپیکر است که یکی در زیر دستگاه و دیگری بالای کیبورد قرار دارد و حجم صدای 81 دسی‌بلی را به کاربر منتقل می‌کند. اسپیکر این دستگاه Bang & Olufsen است به همین دلیل میتوان از اکولایزر برای این اسپیکرها استفاده کرد.

پورت‌ها

همانند تصویر زیر ، این لپ‌تاپ دارای 2 پورت USB 3 ، یک پورت USB 3 Type-C ، یک پورت HDMI ، یک جک صدا و یک پورت برای داکینگ استیشن می‌باشد.