مایکروسافت از سال 2015 که لپتاپ Surface Pro 4 را تولید کرد. بعد از تولید این لپتاپ ، مایکروسافت در سال‌های متوالی طراحی لپ‌تاپ خود را تغییر نداد به همین دلیل با اعتراضات مردم رو به رو شد.

سال 2019 سالی بود که بالاخره مایکروسافت تصمیم بر تغییر طراحی لپتاپ‌های سرفیس پرو خود گرفت و در آن سال لپ‌تاپ Surface Pro X را تولید کرد. البته این لپتاپ کانفیگ قدرتمندی نداشت به همین دلیل محبوبیت کافی را کسب نکرد.

امسال مایکروسافت از طراحی جدید Surface Pro X و قطعات Surface Pro 8 استفاده کرد تا لپ‌تاپی جدید را با طراحی جدید و کانفیگی قدرتمند بسازد به همین دلیل با حجم زیادی از استقبال مردم رو‌به‌رو شد.

سرفیس پرو 8 یک صفحه‌ی 13.3 اینچی با رزولوشن 2880 x 1920 دارد که این پیکسل‌ها کیفیتی بین 2K و 4K را در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. این صفحه ریفرش ریت 120 هرتزی دارد و طبق معمول تاچ میباشد.

طبق انتظارات ، سرفیس پرو 8 به صورت تبلت فروخته می‌شود و در صورت نیاز به کیبورد باید آن را جدا خریداری کنید.

سرفیس پرو 8 از پردازنده‌ی Core i7-1185G7 استفاده میکند. این پردازنده از 8 هسته و 12 مگابایت کش بهره میبرد و فرکانس توربوی 4.80 گیگاهرتزی دارد. این پردازنده همانند پردازنده‌های سری U است و مخصوص لپ‌تاپ‌های سبک طراحی شده است.

سرفیس پرو 8 دارای 16 گیگابایت رم LPDDR4 به همراه گرافیک Intel Iris XE میباشد. سیستم کولینگ سرفیس پرو 8 دارای یک اتاق بخار ، 3 لوله‌ی انتقال گرما و 3 لایه‌ی گرافیتی میباشد. البته به دلیل گرافیک اینتلی ، این لپتاپ نیازی به سیستم خنک کننده‌ی قدرتمندی نخواهد داشت.

از ویژگی‌های دیگر سرفیس پرو 8 میتوان به قابلیت تشخیص چهره‌ی دوربین آن و عمر باتری 7 الی 8 ساعتی آن اشاره کرد. قیمت سرفیس پرو 8 با این کانفیگ برابر 2000$ میباشد.