برخی اوقات قطعات داخلی لپ‌تاپ شما بیش از حد داغ می‌شوند. در این حالت مشکلی برای لپ‌تاپ شما پیش آمده است که یا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و قدیمی بودن درایورها است یا به دلیل وجود گرد و غبار در فن لپ‌تاپ شما. این مشکل اگر رفع نشود ، سبب آسیب رسیدن به لپ‌تاپ خواهد شد.

دمای داخل لپ‌تاپ با نرم‌افزارهایی مختلفی نظیر HWiNFO قابل بررسی است و در صورتی که دما به 80 درجه برسد ، میتوان نتیجه گرفت که مشکلی به وجود آمده است. در این حالت ، بهترین عکس‌العمل سرویس کردن فن‌ها است.

در کل 2 روش برای تمیز کردن و سرویس لپ‌تاپ استوک وجود دارد:

1) در روش اول تلاش بر این است که بدون باز کردن لپ‌تاپ ، درون آن را تمیز کنیم. در این روش ابتدا باتری لپ‌تاپ را جدا می‌کنیم و با نزدیک کردن کمپرسور هوا به فن لپ‌تاپ ، گرد و غبار را از لپ‌تاپ خارج میکنیم. البته که این روش تنها با کمپرسور پیشنهاد می‌شود و استفاده از جاروبرقی به لپ‌تاپ شما آسیب وارد می‌کند.

2) در روش دوم که بیشتر استفاده می‌شود ، در لپ‌تاپ را باز می‌کنیم و روی فن آن را با استفاده از یک پارچه‌ی نرم تمیز میکنیم. محل قرار گیری فن در لپ‌تاپ‌های مختلف ، متفاوت است و بهتر است برای آشنایی با محل قرارگیری فن ، مدل لپ‌تاپ را در گوگل جست و جو کنید یا دفترچه‌ی لپ‌تاپ خود را بخوانید. 


برای گرد و غبار داخل فن ، میتوان از یک کمپرسور استفاده کرد ولی فشار آن نباید خیلی بالا باشد. اسپری‌های هوا نیز راه حل دیگر شما هستند. توجه داشته باشید که چرخاندن فن به آن آسیب میزند سریع چرخیدن فن در اثر فشار هوا نشانه‌ی خرابی آن است و باید توسط متخصص تعویض شود.