بسیاری از اوقات ، ما نیازمند به فایل Word از یک PDF می‌شویم. در این هنگام اولین راه حلی که به ذهنمان خطور می‌کند ، کپی کردن متن PDF است که راه حل درستی نیست زیرا سبب نمایش حروفی عجیب و غریب می‌شود. در این حالت باید از نرم‌افزارهایی استفاده کرد که در همه‌ی کامپیوترها یافت می‌شوند. 

توجه کنید که نرم افزار مورد نیاز باید از تکنولوژی OCR با پشتیبانی از زبان فارسی بهره‌مند باشد. اگر تکست شما بعد از تبدیل به هم ریخته شد ، هیچ راهی به جز تایپ برای شما وجود نخواهد داشت.

روش اول: استفاده از گوگل کروم

ساده‌ترین روش تبدیل PDF به ورد ، استفاده از مرورگر کروم است. برای استفاده از این قابلیت ، کروم را باز کنید و PDF خود را به درون آن بکشید. سپس متن درون کروم را کپی کنید و درون ورد پیست کنید. این روش بهترین روش موجود است و در صورتی که کمی سطور تغییر کرد میتوانید آن را درست نمایید و به آن فونت اضافه کنید.

روش دوم: با استفاده از Word

برای استفاده از خود نرم افزار ورد برای تغییر PDF ، نرم‌افزار Word را باز نمایید و از قسمت بالا سمت چپ وارد بخش Files شوید و PDF خود را انتخاب کنید. به همین سادگی PDFتان وارد ورد می‌شود و می‌توانید اطلاعات آن را تغییر دهید.

روش سوم: استفاده از سایت‌های آنلاین

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های تغییر PDF به ورد ، استفاده از سایت‌های آنلاین است. برای اینکار کافی است که وارد یکی از سایت‌های زیر شوید و PDF خود را آپلود کنید و سپس نسخه‌ی Word آن را دانلود نمایید.

Eboo.ir: این وبسایت یکی از سایت‌های فارسی است که به سادگی می‌توانید یکی از از فایل‌های خود را در آن آپلود کنید و نسخه‌ی PDF آن را دانلود کنید. البته برخی از خدمات این وبسایت رایگان نیستند.

وب سایت PDF2GO: همانند سایر وبسایت‌ها ، می‌توانید PDF خود را در این سایت آپلود کنید با این تفاوت که در بخش زبان باید گزینه‌ی Arabic را انتخاب نمایید.

وب سایت Smallpdf: این وب‌سایت از معدود سایت‌هایی است که از زبان فارسی پشتیبانی میکند. برای استفاده از این سایت کافی است که PDF خود را انتخاب کنید و آپلود نمایید و فایل Word را دانلود کنید.