شرکت GPD که به ساخت مینی لپتاپ معروف است ، از مینی لپ تاپ لمسی جدید خود رونمایی کرد که تبلتشو است. این مینی لپتاپ ، GPD Pocket 3 نام دارد که مناسب مهندسی و فعالیت‌های اداری است.

مینی لپ‌تاپ Pocket 3 یک لپ‌تاپ جمع‌وجور با صفحه‌نمایش 8 اینچی با وضوح 1920 در 1200 است و دارای پشتیبانی از قلم ، همراه با تعداد زیادی از گزینه‌های اتصال از جمله پشتیبانی از Thunderbolt 4 است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان شروع تولید Pocket 3 منتشر نشده است.

هدف Pocket 3 این است که تا آنجا که ممکن است کاربردی و پرتابل بودن را در یک فاکتور کوچک 8 اینچی جمع کند. GPD اعلام کرده است که می‌خواهد یک مینی لپتاپ جدید بسازد که تمام ویژگی‌های مینی‌ لپ‌تاپ Pocket 2 و MicroPC و همچنین آلترابوک P2 Max را در یک دستگاه قرار بدهد. این باعث شده است که Pocket 3 دارای اتصال و انعطاف شگفت انگیزی باشد که به ندرت در سایر سیستم‌های جمع و جور مشاهده می کنید.

پردازنده‌ی این مینی لپ تاپ از سری Core i7 نسل 11 است. همچنین این مینی لپتاپ 16 گیگابایت رم LPDDR4x و 1TB حافظه‌ی M.2 SSD خواهد داشت. البته ورژن ارزان‌تری نیز تولید خواهد شد که پردازنده‌ی Pentium Silver N6000 و 8G رم و 512 گیگابایت حافظه‌ی NVMe SSD خواهد داشت.

مینی لپ‌تاپ Pocket 3 از 2 پورت مخصوص بهره میبرد. پورت اول RS-232 است که شباهت زیادی به VGA دارد. این پورت قابلیت اتصال به اسکنر و پرینتر را برای شما مهیا میکند. پورت دوم KVM است. در KVM دو پورت HDMI و USB قرار گرفته‌اند که برای اتصال به سرور یا یک کامپیوتر استفاده می‌شود. هر دو پورت معمولا در IT استفاده می‌شوند.

علاوه بر 2 پورت قبلی ، Pocket 3 تعداد پورت‌های مناسبی دارد که شامل 3 پورت USB 3.2 و یک پورت HDMI میباشد. همچنین در صورتی که این مینی لپتاپ را با ماکسیمم کانفیگ سفارش دهید از یک پورت Thunderbolt 4 بهره‌مند می‌شوید که تا رزولوشن 8K را می‌تواند خروجی تصویر دهد.