سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت یکی از لپ تاپ های جدید سری سرفیس است که نسبت به سایر لپ تاپ های سرفیس ، مدرن‌تر و کاربردی‌تر است. این لپ تاپ عملکرد قدرتمندی دارد و طراحی آن طرفدارهای زیادی پیدا کرده است.

دلیل اصلی محبوبیت Surface Laptop Studio ، خوش دست بودن بودن این لپ تاپ است. با اینکه این لپ تاپ وزن بالاتری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های سرفیس دارد ، کیبورد فلزی و طراحی جدید آن ، بین کاربران غوغا کرده است.

کانفیگ قدرتمند این لپ تاپ ، یکی دیگر از عوامل محبوبیت این لپ تاپ است. این کانفیگ مناسب نرم افزارهای گرافیکی و پردازشی و حتی گیم میباشد. پردازنده‌ی این لپ تاپ 8 هسته‌ی مجازی با 12 مگابایت کش دارد که یک پردازنده‎‌ی ایدهآل برای WORKSTATION است. رم این لپ تاپ بر روی مادربرد بسته شده است و قابل ارتقا نیست. گرافیک Surface Studio ، خیلی بین مردم جلب توجه کرد زیرا که این گرافیک به همراه صفحه‌ی تاچ و قلم ، یک لپ تاپ فوق‌العاده برای طراحی را پدید می‌آورند.

صفحه نمایش14.2inch, QUAD HD PLUS 120Hz
پردازندهIntel Core i7-11370H
رم32GB 4266MHz DDR4
گرافیک4GB Nvidia GeForce RTX 3050 Ti
هارد1TB NVMe SSD
پورت2 x USB-C/Thunderbolt 4,1
وزن1.8KG


تنها مشکل این لپ تاپ ، پورت‌های کم آن است. مایکروسافت برای این لپ تاپ ، تنها 2 پورت USB Type-C قرار داده است و هیچ پورت دیگری روی آن قرار نگرفته است. پس در صورت خرید این لپ تاپ ، شما نیازمند به تعدادی تبدیل می‌شوید.

عمر باتری Surface Laptop Studio ، 4 ساعت و نیم است در صورتی که مایکروسافت وعده‌ی عمر 18 ساعتی را به مردم داده بود. این لپ تاپ یکی از کوتاه‌ترین عمرهای باتری را در سری سرفیس دارد.


Microsoft Surface Laptop Studio ، تا کنون یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ های سرفیس بوده است و به زودی با ویندوز 11 عرضه می‌شود. قیمت این لپ تاپ با همین کانفیگ ، از 2600$ شروع می‌شود که هم اندازه‌ی یک لپ تاپ گیمینگ است ولی Surface Studio عملکرد یک لپ تاپ گیمینگ را ندارد.