کالا ها با شرایط متفاوتی استوک میشوند ؛ برخی از آنها با گذشت یک سال از تاریخ تولید با کاهش قیمت شدید رو به رو میشوند ، حتی اگر به فروش نرسیده باشند و برخی دیگر توسط مشتری مرجوع میشوند. مشتری برای مرجوع کردن کالای خود تا 30 روز مهلت دارد و نیازی به دلیل ندارد حتی اگر از آن کالا استفاده نکرده باشد. بنابراین بسیاری از این کالاهای کم کارکرد و نو به عنوان یک کالای استوک به فروش میرسند.

کالاهای استوک دارای درجات متفاوتی نظیر A+ و A و B و C هستند که توسط کارشناس ، با توجه به کیفیت کالا ، تعیین میشوند. قیمت این کالاها با توجه به این درجات متفاوت است و هرچه درجه به A+ نزدیک تر باشد ، قیمت آن نیز بالاتر است.

کالاهای استوک A+ ، نو و یا در حد نو هستند که تنها چند ساعت از آنها استفاده شده است. بعد از آنها رده ی A است که مشابه A+ هیچ خط و خشی ندارد و مقدار کمی از آنها کار کشیده شده است. در رده ی B ، کالا خط و خش دارد ولی از نظر کارکرد هیچ مشکلی ندارد. در آخر رده ی C است. در این رده کالا نیاز به تعمیر پیدا کرده است و تا وقتی که تعمیر نشود 

ویژگی ای که مردم را به کالاهای استوک جذب کرده ، قیمت این کالاهاست که گاها برابر 30 درصد قیمت اصلی همان کالا است. بنابراین اگر شخصی بخواهد یک کالای 10 میلیون تومانی بخرد ، میتواند با 3 میلیون تومان استوک همان کالا را بخرد یا با همان هزینه کالای مرغوب تری بخرد.

اکثر اجناسی که به صورت استوک به فروش میرسند ، محصولات دیجیتال هستند که بیشتر آنها لپ تاپ استوک و کیس استوک است. دلیل محبوبیت این دو ، حفظ کارایی و کاربرد در عین کاهش قیمت آنها است و همچنین اگر یکی از قطعات این دو مشکل پیدا کند ، توسط کارشناسان تعویض میشوند تا کارایی خود را حفظ کنند.

دلیل ارزان بودن محصولات استوک ، وجود کلاهبردارانی است که نه تنها در کشور ما بلکه در کشور هایی مثل ترکیه ، محصولات دست دوم را به جای استوک به مردم میفروشند.بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ استوک یا کیس استوک دارید ، از یک فروشگاه مطمئن خرید کنید. 

شما میتوانید انواع لپ تاپ ها و کیس های استوک را با اطمینان و با 2 هفته مهلت تست از فروشگاه ما خریداری کنید.