گوگل ، سال‌ها است که لپ‌تاپ‌های سری کروم بوک را تولید میکند. کروم‌بوک ، یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ ها در مدارس است. سرفیس با تولید سری SE قصد دارد که با قیمتی پایین‌تر جایگزین کروم بوک شود. عضو جدید خانواده لپ‌تاپ‌های سرفیس ، 249 دلار قیمت دارد که ارزان‌ترین لپ تاپ روز محسوب میشود.

کروم بوک به دلیل وزن سبک و قیمت مناسب در بین دانش‌آموزان محبوب بوده است. همچنین سیستم عامل کروم مناسب بسیاری از نرم‌افزارهای آموزشی میباشد و در اختیار معلمان و سرپرستان IT قرار میگیرد.

سرفیس لپتاپ SE نیز تنها به دانش آموزان و مدارس فروخته خواهد شد و سیستم عامل مجزای ویندوز 11 SE خواهد داشت. این سیستم عامل ظاهری شبیه به ویندوز 11 دارد و قابلیت‌هایی را در اختیار سرپرستان و مدیران مدارس قرار میدهد تا روی نرم‌افزارهای نصب شده‌ی دانش‌آموزان نظارت داشته باشند و از طریق فضای ابری تنظیمات لپتاپ دانش‌آموزان خود را تغییر دهند.

سرفیس لپتاپ SE یک صفحه‌ی 11.6 اینچی با کیفیت HD و بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد. همچنین ابعاد این سرفیس همانند لپتاپ‌های جدید از 16:9 به 3:2 تغییر کرده است.

لپ‌تاپ Surface Book SE از پردازنده‌های Celeron N4020 با 2 هسته یا Celeron N4120 با 4 هسته استفاده میکند. گرافیک این لپ‌تاپ از نوع اینتلی است و با رم 4 یا 8 گیگابایتی به فروش میرسد. قیمت این لپ‌تاپ از 249 دلار تا 329 دلار تعیین شده است.