لپ‌تاپ‌ها در گذشته صفحه‌ی ضخیمی داشتند و به راحتی قابل حمل نبودند اما با گذشت زمان لپ‌تاپ‌ها نازک‌تر و یبک‌تر شدند و لقب‌های نوت‌بوک و الترابوک گرفتند.

همانطور که میدانید لپ‌تاپ کامپیوتری است که یک صفحه نمایش و کیبورد روی آن تعبیه شده است. نوت‌بوک در واقع همان لپ‌تاپ است. به دلیل سبک‌تر شدن لپ‌تاپ‌ها در گذر زمان از 4-5 سال پیش به آنها لقب نوتبوک داده شده است. یعنی همه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید نوت بوک محسوب می‌شوند.

الترابوک کمی با نوت‌بوک متفاوت است. آلترابوک لپ‌تاپی است که حداکثر ضخامت 1.5 سانتی‌متری داشته باشد ، پردازنده‌اش اینتلی باشد و دارای هارد SSD باشد. البته که بسیاری از فروشنگان به تمام لپ‌تاپ‌های نازک و سبک الترابوک میگویند.

نکات مهم هنگام خرید لپ‌تاپ الترابوک

توجه داشته باشید که بزرگ‌ترین ویژگی الترابوک‌ها سبک بودن آنها است به همین دلیل در دست نگه داشتن آنها ساده تر است. پس اگر قابلیت تبلتشو داشته باشد به راحتی می‌توانید از صفحه‌ی لمسی لپ‌تاپ خود لذت ببرید.

از نکات مهم دیگر لپ‌تاپ‌های الترابوک ، دشوار بودن تعویض رم و هارد آن است. حتی در برخی شرایط رم الترابوک قابل تعویض نیست. به همین دلیل هنگام خرید توجه کنید که سیستمی که انتخاب کردید رم و حافظه‌ی کافی برای کار مد نظر خود دارد یا خیر. شما میتوانید الترابوک مورد نظر خود از این لینک از سایت ما خریداری کنید.