پس از گذشت 6 سال از ویندوز 10 ، سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز 11 ، 12 مهر 1400 عمومی شد و در دسترس مردم قرار گرفت. برخلاف ویندوز 8 که عنوان کم استقبال ترین ویندوز مایکروسافت را به دست آورد ، این ویندوز شاهد موج عظیمی از استقبال بود زیرا که کار کردن با آن بسیار راحت است و ویژگی های مهمی دارد.


سیستم مورد نیاز ویندوز 11

اگر سیستم‌ شما دارای یک پردازنده‌ی جدید است که در 4 سال اخیر ساخته شده است ، ‌می‌توانید از ویندوز 11 لذت ببرید. این سری از پردازنده ها شامل نسل 8 و پردازنده‌های جدیدتر است. جهت مشاهده‌ی دقیق‌تر میتوانید به لیست پردازنده‌ اینتل، لیست پردازنده‌ AMD و لیست پردازنده Qualcomm مراجعه کنید. البته باید توجه داشته باشید که ویندوز 11 نیازمند به یک ریز تراشه به نام TPM است که در این مقاله توضیحات کافی برایش آورده شده است.

ظاهر

ظاهر ویندوز 11 تغییرات اساسی بسیاری داشته است به طوری که آیکون‌های TASKBAR از گوشه‌ سمت چپ به پایین در وسط صفحه منتقل شده است. همچنین انیمیشن باز شدن برنامه‌ها کمی تغییر کرده است که تا ویندوز 11 را تست نکنید متوجه آن نمی‌شوید.علاوه بر تغییرات صفحه‌ی اصلی ، ظاهر نرم‌افزارهای ویندوز مانند SETTING نیز تغییر کرده است. در تبلت‌های ویندوزی نیز ، تغییراتی کوچکی مانند افزایش فاصله‌ی آیکون‌ها صورت گرفته است تا لمس آیکون ها دشوار نباشد.


نرم افزار اندروید در Microsoft Store

بزرگترین تغییر ویندوز 11 ، اضافه کردن قابلیت نصب نرم‌افزارهای اندرویدی است. با این ویژگی جدید ، ویندوز از Mac OSبسیار محبوب‌تر شده است. البته باید توجه داشته باشید که نرم‌افزارهای اندرویدی تنها از Microsoft Store قابل دانلود خواند بود به همین دلیل نرم افزارهای ناشناخته ، در این برنامه وجود نخواهند داشت.
از ویژگی‌های بارز دیگر Microsoft Store ، اضافه کردن نرم افزارهای بسیار قدیمی از ویندوزهای قبلی است. برخی از این نرم‌افزارها مربوط به WIN32 می‌باشد.

عملکرد

عملکرد ویندوز 11 کاملا تغییر کرده است به طوری که سرعت وبگردی ، بالا آمدن سیستم و درآمدن از حالت Sleep افزایش زیادی داشته است. همچنین ویندوز 11 باتری کمتری مصرف میکند و عمر باتری شما را تا 40 درصد افزایش میدهد. همچنین مایکروسافت اغلام کرده است که ویندوز 11 ، امن‌ترین ویندوز تاریخ است.

ویندوز 11 ، یکی از شاهکارهای مایکروسافت است که هر روز توسط افراد جدیدی به ما توصیه می‌شود. تنها مشکل‌های آن ، نیاز به پردازشگر جدید و نصب دشوار آن است. مراحل نصب ویندوز 11 با ویندوز های سابق فرق دارد و جند مرحله به آن اضافه شده است البته که اگر ویندوز اورجینال داشته باشید تنها با یک آپدیت ساده میتوانید ویندوز خود را آپدیت کنید.