در یکی از گفت و گوهای مهم انویدیا (GTC 2022) ، این کارخانه اعلام کرد که در آینده شاهد اولین پردازنده‌ی این کارخانه خواهیم بود. این پردازنده Grace CPU Superchip نام دارد. اگر این پردازنده را با جدیدترین پردازنده‌های AMD مقایسه کنیم ، Grace CPU Superchip از 2 پردازنده‌ی آخر 64 هسته‌ای سری EPYC ، پنجاه درصد قدرتمندتر است. همچنین مصرف این پردازنده در مقایسه با سری EPYC بسیار کمتر است.

Grace CPU Superchip دارای 144 هسته‌ی مجازی است و از Arm v9 پشتیبانی می‌کند. طراحی این پردازنده 5 نانومتری است و با PCIe Gen 5.0 و رم DDR5 و HBM3 و CCIX 2.0 و CXL 2.0 سازگار است.

سال قبل ، نام این پردازنده Grace CPU Superchip بود اما امسال نام جدیدتری برای آن انتخاب شده است که Grace Hopper Superchip است. این پردازنده سال 2023 در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

پردازنده Grace Hopper Superchip دارای 72 هسته است که با گرافیک Hopper GPU همگام سازی شده است. این پردازنده و گرافیک ارتباط 900GBps دارند که سبب می‌شود هردو به سادگی به رم دسترسی داشته باشند.

رم این پردازنده LPDDR5X است که حداقل حافظه‌ی آن 64 گیگابایت است و تا 512 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند. همچنین کش این پردازنده 396 مگابایت است.

از نکات قابل توجه این است که این پردازنده از 2 پردازنده‌ی مجزا ساخته شده است. توان مصرفی این پردازنده ، 500 وات است که در مقایسه با رقبای خود ، تقریبا دو برابر توان مصرفی دارد. البته انویدیا اعلام کرده است که استفاده از این پردازنده به صرفه‌تر خواهد بود.